close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם כל חברה צריכה אתר אינטרנט?

מערכת שורשיז תשרי, תשעג03/10/2012

כניסה של חברה לאינטרנט מלווה בלבטים שונים בנוגע לאופיו של האתר ולפונקציות שימלא. האם אנו זקוקים בכלל לאתר אינטרנט?

תגיות:

בעבור כולנו, האינטרנט הפך בשנים האחרונות לחלק אינטגראלי מחיינו. בהתאם לכך, גם העולם העסקי עובר בשנים האחרונות טרנספורמציה מאסיבית לתוך מימד מקוון זה.

כשהטרנד של כל חברה ועסק לפתוח אתר אינטרנט רק התחיל, רשת האינטרנט הוצפה באתרים לא-מקצועיים בעליל אשר לעיתים גרמו ליותר נזק מאשר תרומה. אין מה לעשות, האינטרנט מתפתח והופך למתוחכם יותר וכך גם טעמם של הגולשים. חברות שתכננו לפתוח אתר רק בכדי להשיג דריסת רגל כלשהי למדו על בשרן כי אתר אינטרנט מייצג את תדמיתה של החברה, בעיני הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים, לא פחות ולעיתים אך יותר מאשר משרדים מפוארים ופרסומות מושקעות. בימינו כבר ברור כי במידה וחברה מעוניינת להעלות אתר לרשת יש לנהל את כל המהלך באופן מתוכנן ומקצועי.

הרשת עמוסה כיום באתרים שונים של חברות המתחרות באותו ענף וכל אתר חדש שעולה לרשת האינטרנט צריך בו-זמנית לענות על מספר קריטריונים בסיסיים שמצופים על-ידי קהל הגולשים, זאת יחד עם הצורך לחדש ולעיתים אף ליצור מאפיינים שלא נראו עוד בעבר. לדוגמא, מצופה מאתר אינטרנט של מסעדה מסוימת כי תציג את התפריט שלה באתר האינטרנט. בנוסף לתפריט, מסעדות יכולות לחדש באמצעות מבצעים מיוחדים למזמינים דרך רשת האינטרנט, הן יכולות לפרסם מתכונים מסוימים ולהציג סרטוני תדמית. הללו הם תוספות וחידושים שיכולים למתג את המסעדה ולייחד אותה לעומת המתחרים. דוגמא נוספת הינה של חנות למוצרי חשמל. כשהלקוחות נכנסים לאתר של החברה, סביר להניח כי הם יחפשו מידע על המוצרים הנמכרים. חידוש מעניין יכול להיות הוראות שימוש כלליות, טיפים לניקוי ובלוג קבוע על חידושים בתחום.

כשמכל אתר חדש שעולה לרשת מצופה התייחסות למאפיינים כה רבים, אין פלא שחברות רבות ממתינות זמן רב עד שהן מתחילות עם התהליך.

כאן גם עולה שאלת הצורך. האם ההשקעה המרובה שווה את התשואה? מבחינת אנשי מקצוע בתחום, התשובה לשאלה ברורה – לא רק שההשקעה שווה את התשואה, במידה והקמת האתר נעשית באופן מקצועי התשואה יכולה אף להכפיל ולשלש את ההשקעה, אם לא יותר. תמו הימים בהם האינטרנט היה מחוז חפצם של 'משוגעים לדבר'. כיום כולנו משתמשים בו לצרכים שונים ומגוונים. אם אנו מעוניינים לקבל מידע מסוים, או לקיים תקשורת עם חברה מסוימת, סביר להניח כי קודם כל נפנה לאינטרנט. התשובות שמסופקות בידי הרשת הן מיידיות ומקיפות. האפשרות לתקשורת שוטפת עם הלקוחות בכל שעות היממה הינה משאב חשוב והיא מושגת באמצעות רשת האינטרנט. אתר אינטרנט מספק את המידע שבו 24 שעות ביממה.

לקוחות כיום מצפים כי כל חברה שמכבדת את עצמה תחזיק גם בנוכחות ברשת האינטרנט. עד-כדי-כך עד שבמידה ולא ימצאו נוכחות אינטרנטית כלשהי לחברה מסוימת, יראו זאת כסמן המעיד על חוסר-מקצועיות.

ונעבור לסוגיית הנוכחות של החברה ברשת החברתית האינטרנטית המובילה כיום שהיא ה-'פייסבוק'.

ישנם שני מאפיינים מיוחדים של רשת הפייסבוק אשר הופכים את הנוכחות בה לחשובה במיוחד עבור חברות שתלויות בקהל הלקוחות שלהן ושפועלות בסביבה תחרותית.

המאפיין הראשון הינו המידע האישי הרב שהמשתמשים מספקים בנוגע לעצמם. מידע זה מאפשר לפנות ישירות ללקוחות בעלי פוטנציאל לעניין במוצרים או השירותים שהחברה שלנו מציעה. השיווק הפרטני הזה הופך במהירות רבה לשיווק ויראלי כאשר הלקוחות שלנו מתפקדים בעצמם כמשווקים ומפיצים את הידע בנוגע לחברה שלנו בין חבריהם הקרובים שסביר להניח כי גם הם מעוניינים במה שיש לנו להציע.

המאפיין השני הינו זמן החשיפה הרב. מחקרים מראים כי אנשים מבלים שעות על-גבי שעות בגלישה ברשת הפייסבוק. פייסבוק מציע להם מגוון כה רחב של אפשרויות פעולה שונות וקהילתיות, כך שנוצר מצב בו גלישה בפייסבוק ממלא אחר הצרכים החברתיים שלנו באופן שהינו לעיתים אף יותר מספק מאשר מפגשים מחוץ למרחב הווירטואלי.ידוע שבכדי שלקוח פוטנציאלי מסוים יעדיף לרכוש מוצר/שירות מסוימים מחברה מסוימת, עדיף כי הוא יכיר אותה באופן מתמשך. לרוב, כשאדם מחליט בנוגע לרכישה מסוימת הוא עושה זאת מתוך מניעים של היכרות עם החברה שחתומה עליו, זה מקנה לו תחושה של ביטחון. הופעה של החברה שלנו פייסבוק מאפשר לנו למתג את עצמנו בתור ה-אופציה המתאימה ביותר לאותו לקוח במידה ויחליט לרכוש מוצר/שירות מסוימים.

גם במקרה זה הנוכחות ברשת הפייסבוק הינה זולה יחסית לשיטות פרסום אחרות. מלבד זאת, היא מאפשרת לנו להעביר מידע פרסומי לקהל במגוון רחב של פורמטים אודיו-ויזואליים מושכים. עם זאת, נוכחות ברשת הפייסבוק דורשת מאיתנו ליצור ולהציג חידושים ברמה גבוהה יותר מאשר באתר האינטרנט שלנו.

לסיכום, בחינה, אף שטחית, של המצב בשוק כיום, תציג לנו תשובה ברורה לשאלת הצורך בנוכחות האינטרנטית בדמות אתר או דף בפייסבוק. אמנם מדובר בעניין מורכב, אך היתרונות הגלומים מגמדים את ההשקעה הנדרשת.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה